Przejdź do głównej zawartości

Easy, smart i personal – tego oczekuje dzisiejszy konsument!

Współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający. Wśród nich znajdują się nastolatkowie oraz  millenialsi, którzy już wkrótce będą tworzyć jedną z najliczniejszych grup na rynku pracy. To zjawisko stawia wyzwania przed sieciami handlowymi. Nowe potrzeby konsumentów były jednym z najważniejszych tematów poruszanych podczas trzeciej edycji Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc. Wydarzenie odbyło się w dniach 20-21 września i zgromadziło 160 producentów z całej Polski.


 Millenialsi u bram sklepów Podczas obu dni targowych odbyły się panele eksperckie, podczas których swoje wystąpienia zaprezentowała agencja badawcza Nielsen. Przedstawiała ona między innymi wyniki badań optymizmu konsumenckiego wśród głównych grup klientów, a także prognozy zmian w tym sektorze, biorące pod uwagę panujące mody i zmianę pokoleniową.


Jednym ze zjawisk przywołanych przez ekspertów był wzrost optymizmu konsumenckiego wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. W coraz większym stopniu to oni kształtują rynek zakupowy oraz promują nowe postawy jako klienci.


Jak wynika z analiz agencji badawczej Nielsen, piramida potrzeb współczesnego konsumenta składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa słowo easy, co oznacza w tym kontekście zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich, co eksperci zawarli pod pojęciem smart. W końcu personal oznacza poszukiwanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb konsumenta. Odpowiedzią na te ostatnie wymagania mogą być produkty dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz bogata oferta żywności bio. Aż 31% polskich konsumentów deklaruje, że w porównaniu do tego samego okresu sprzed 5 lat wydaje więcej na dbanie o zdrowie. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową.


Od producenta do konsumenta


Współczesny konsument, który robi zakupy, kierując się zasadami określonymi przez agencję badawczą Nielsen jako easy, smart i personal, jest klientem wymagającym. Aby zaspokoić jego potrzeby, marki muszą zaoferować mu szeroki wybór towarów, wziąć  pod uwagę jego preferencje, styl życia lub aktualne trendy w żywieniu. Z tego powodu, liczba dostawców z którymi współpracuje E.Leclerc rośnie z roku na rok. Obecnie 47 sklepów E.Leclerc współpracuje już z ponad 600 producentami z całego kraju i wciąż poszukuje kolejnych. Marka daje swoim partnerom szanse na rozwój według różnych modeli biznesowych. Towar może być dostarczany do jednego z lokalnych sklepów lub do magazynu centralnego w zależności od możliwości produkcyjnych firmy. Możliwa jest stała lub cykliczna współpraca. Wielu lokalnych przedsiębiorców widzi w E.Leclerc ciekawe wyzwanie i szansę na rozwój, o czym świadczy ilość artykułów regionalnych obecnych w asortymencie na stałe.


Platforma wymiany i nowych relacji biznesowych


Podobnie jak w ubiegłym roku Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc zostały podzielone na dwa segmenty tematyczne. Pierwszego dnia halę EXPO XXI w Warszawie wypełniły napoje oraz produkty spożywcze, natomiast dzień później odbyła się prezentacja produktów świeżych i wyposażenia sklepu.


Od trzech lat organizujemy to wydarzenie i tegoroczna edycja jest najbardziej okazała. Ewolucja targów bardzo nas cieszy i wpisuje się w plany E.Leclerc dotyczące rozwijania współpracy z lokalnymi dostawcami. Jest to świetna okazja do umocnienia relacji z firmami, które już dostarczają produkty do naszych sklepów i zapoznania się z ich nowymi propozycjami. Chcemy dać również sygnał potencjalnym partnerom, że jesteśmy otwarci na podjęcie z nimi współpracy. Poszukujemy producentów, którzy wzbogacą naszą ofertę. Robimy to z myślą o naszych klientach, dla których różnorodność proponowanych produktów staje się dziś szczególnie ważna.” -  podkreśla Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska


 Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc dedykowane są prezesom, dyrektorom, a także kupcom ze wszystkich 47 sklepów marki E.Leclerc na terenie Polski. Jest to dla nich okazja do spotkań z dostawcami, ale także przestrzeń wymiany wiedzy na temat najnowszych trendów konsumenckich i tendencji panujących w branży handlowej.


art. sponsorowany E.Leclerc  


 

Popularne posty z tego bloga

Polski SMOG

Polska z powodu braku działań na rzecz poprawy jakości powietrza trafiła przed Trybunał Sprawiedliwości. Ciekawe czy interwencja Komisji Europejskiej zmotywuje rząd do działania.

Intensywne roztopy na Grenlandii

Lodowce Grenlandii topnieją w rekordowo szybkim tempie - informują naukowcy. Grenlandzkie lodowce intensywnie topnieją. Pomiary prowadzone precyzyjnymi metodami grawimetrii satelitarnej pokazują, że lądolód Grenlandii coraz szybciej traci masę, przyczyniając się do wzrostu poziomu oceanów. Do Polski napływa zimne, kontynentalne powietrze z północnego wschodu. Napływa z Arktyki, z północy i związane jest z wyżem, który znajduje się teraz Skandynawią. Polska jest w zasięgu układu wysokiego ciśnienia, tylko na Podkarpaciu zaznacza się wpływ płytkiej zatoki niżowej.

Europejskie Rozporządzenie o ochronie danych osobowych – RODO.

Rozporządzenie będzie spójnym narzędziem do stosowania we wszystkich państwach członkowskich. 28 porządków prawnych dotyczących ochrony danych zostanie zastąpione jednym aktem prawnym, obowiązującym w całej Unii.