Przejdź do głównej zawartości

Easy, smart i personal – tego oczekuje dzisiejszy konsument!

Współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający. Wśród nich znajdują się nastolatkowie oraz  millenialsi, którzy już wkrótce będą tworzyć jedną z najliczniejszych grup na rynku pracy. To zjawisko stawia wyzwania przed sieciami handlowymi. Nowe potrzeby konsumentów były jednym z najważniejszych tematów poruszanych podczas trzeciej edycji Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc. Wydarzenie odbyło się w dniach 20-21 września i zgromadziło 160 producentów z całej Polski.


 Millenialsi u bram sklepów Podczas obu dni targowych odbyły się panele eksperckie, podczas których swoje wystąpienia zaprezentowała agencja badawcza Nielsen. Przedstawiała ona między innymi wyniki badań optymizmu konsumenckiego wśród głównych grup klientów, a także prognozy zmian w tym sektorze, biorące pod uwagę panujące mody i zmianę pokoleniową.


Jednym ze zjawisk przywołanych przez ekspertów był wzrost optymizmu konsumenckiego wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. W coraz większym stopniu to oni kształtują rynek zakupowy oraz promują nowe postawy jako klienci.


Jak wynika z analiz agencji badawczej Nielsen, piramida potrzeb współczesnego konsumenta składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa słowo easy, co oznacza w tym kontekście zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich, co eksperci zawarli pod pojęciem smart. W końcu personal oznacza poszukiwanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb konsumenta. Odpowiedzią na te ostatnie wymagania mogą być produkty dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz bogata oferta żywności bio. Aż 31% polskich konsumentów deklaruje, że w porównaniu do tego samego okresu sprzed 5 lat wydaje więcej na dbanie o zdrowie. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową.


Od producenta do konsumenta


Współczesny konsument, który robi zakupy, kierując się zasadami określonymi przez agencję badawczą Nielsen jako easy, smart i personal, jest klientem wymagającym. Aby zaspokoić jego potrzeby, marki muszą zaoferować mu szeroki wybór towarów, wziąć  pod uwagę jego preferencje, styl życia lub aktualne trendy w żywieniu. Z tego powodu, liczba dostawców z którymi współpracuje E.Leclerc rośnie z roku na rok. Obecnie 47 sklepów E.Leclerc współpracuje już z ponad 600 producentami z całego kraju i wciąż poszukuje kolejnych. Marka daje swoim partnerom szanse na rozwój według różnych modeli biznesowych. Towar może być dostarczany do jednego z lokalnych sklepów lub do magazynu centralnego w zależności od możliwości produkcyjnych firmy. Możliwa jest stała lub cykliczna współpraca. Wielu lokalnych przedsiębiorców widzi w E.Leclerc ciekawe wyzwanie i szansę na rozwój, o czym świadczy ilość artykułów regionalnych obecnych w asortymencie na stałe.


Platforma wymiany i nowych relacji biznesowych


Podobnie jak w ubiegłym roku Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc zostały podzielone na dwa segmenty tematyczne. Pierwszego dnia halę EXPO XXI w Warszawie wypełniły napoje oraz produkty spożywcze, natomiast dzień później odbyła się prezentacja produktów świeżych i wyposażenia sklepu.


Od trzech lat organizujemy to wydarzenie i tegoroczna edycja jest najbardziej okazała. Ewolucja targów bardzo nas cieszy i wpisuje się w plany E.Leclerc dotyczące rozwijania współpracy z lokalnymi dostawcami. Jest to świetna okazja do umocnienia relacji z firmami, które już dostarczają produkty do naszych sklepów i zapoznania się z ich nowymi propozycjami. Chcemy dać również sygnał potencjalnym partnerom, że jesteśmy otwarci na podjęcie z nimi współpracy. Poszukujemy producentów, którzy wzbogacą naszą ofertę. Robimy to z myślą o naszych klientach, dla których różnorodność proponowanych produktów staje się dziś szczególnie ważna.” -  podkreśla Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska


 Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc dedykowane są prezesom, dyrektorom, a także kupcom ze wszystkich 47 sklepów marki E.Leclerc na terenie Polski. Jest to dla nich okazja do spotkań z dostawcami, ale także przestrzeń wymiany wiedzy na temat najnowszych trendów konsumenckich i tendencji panujących w branży handlowej.


art. sponsorowany E.Leclerc  


 

Popularne posty z tego bloga

Zakłócenia sygnału telewizji naziemnej.

Jeżeli obraz „pixeluje” (na ekranie pojawiają się kwadraciki) lub zrywa się w większości przypadków nie jest to wina ani Twojego telewizora ani tunera, lecz zbyt słabego sygnału do nich dostarczonego. Często „pixelującemu” obrazowi towarzyszy chwilowy zanik fonii lub nawet całkowity brak odbioru i pojawienie się komunikatu „Brak Sygnału” – a to już oczywisty komunikat.

polski internet to pole bitwy politycznych botów

Polskie media społecznościowe pełne są fałszywych tożsamości - nawet co trzeci wpis na polskim Twitterze wysyłają boty – wynika z raportu nt. propagandy w polskim internecie, opublikowanego przez Oxford Internet Institute.

Jak zabezpieczyć komputer przed wiosennymi burzami

W zbliżających się miesiącach letnich, po kilku dniach upałów burze z wyładowaniami atmosferycznymi są nieuniknione. Dlatego warto już teraz zastanowić się, w jaki sposób możemy chronić swój sprzęt i dane przed tego typu zjawiskami.
Najlepszym sposobem ochrony sprzętu w przypadku burzy jest odłączenie go od sieci elektrycznej i sieci Ethernet, jednakże nie zawsze możemy to zrobić. Jak więc zminimalizować ryzyko uszkodzenia sprzętu w wypadku burzy? Poniżej kilka sposobów aby nasz sprzęt miał większe szanse w starciu z burzą niż tradycyjnie podłączony komputer.